Ik herinner me nog goed de drukke tijd waarin ik werkte als leidinggevende. Mijn agenda zat vol met afspraken en ik moest medewerkers beoordelen op basis van KPIโ€™s, deadlines en cijfers.ย 

Vreselijk vond ik het, omdat cijfers de overhand kregen boven het menselijke aspect. Door mijn volle agenda had ik geen tijd voor de medewerkers die daadwerkelijk mijn hulp nodig hadden. Vanaf het moment dat ik dit patroon doorbrak ontstond er een flow in het team.ย 

Wat ik toen leerde werk ook in mijn bedrijf en bij de ondernemers die ik begeleid. Wil je weten wat ik heb geleerd? Lees dan vooral verder.
โฌ‡๏ธ

 

๐™๐™š๐™œ๐™š๐™ก๐™ข๐™–๐™ฉ๐™ž๐™œ ๐™ค๐™ฃ๐™ฉ๐™—๐™ง๐™–๐™  ๐™™๐™š ๐™ข๐™š๐™ฃ๐™จ๐™š๐™ก๐™ž๐™Ÿ๐™ ๐™๐™š๐™ž๐™™
In een organisatie werken mensen met allemaal hun eigen missie, waarden en unieke kwaliteiten.ย En mensen voelen zich verbonden met een organisatie om de missie, waarden en cultuur. Dit is de strategie ofwel het fundament van een organisatie.ย 

๐™•๐™ค๐™ฃ๐™™๐™š๐™ง ๐™›๐™ช๐™ฃ๐™™๐™š๐™ง๐™ž๐™ฃ๐™œ ๐™—๐™š๐™ฃ ๐™Ÿ๐™š ๐™ฌ๐™–๐™ฃ๐™ ๐™š๐™ก ๐™ค๐™› ๐™จ๐™ฉ๐™ค๐™ง๐™ฉ ๐™Ÿ๐™š ๐™ซ๐™ค๐™ก๐™ก๐™š๐™™๐™ž๐™œ ๐™ž๐™ฃ
Ik vergelijk de bouw van een bedrijf regelmatig met een eikenboom. De wortels van een boom zijn essentieel om te blijven staan. En zo werkt het ook met bedrijven. Als de fundering ofwel het wortelen ontbreekt of niet klopt dan is je bedrijf onstabiel of stort je bedrijf volledig in.ย 

Dan gaan verkopen, samenwerking en acties traag en stroperig. Dan krijg je regelmatig klachten en ben je figuurlijk bezig met stutten en brandjes blussen. En je verdiend simpelweg te weinig geld voor al je werk.

๐™€๐™ฃ ๐™ฏ๐™ค ๐™ž๐™จ ๐™๐™š๐™ฉ ๐™ค๐™ค๐™  ๐™ซ๐™ค๐™ค๐™ง ๐™ซ๐™š๐™š๐™ก ๐™ค๐™ฃ๐™™๐™š๐™ง๐™ฃ๐™š๐™ข๐™š๐™ง๐™จ
Ze zijn vaak heel goed in het oplossen van problemen. Ze werken keihard, worden gewaardeerd om hun oplossingsgerichtheid, maar lopen zichzelf totaal voorbij. Dit kost energie.ย De fundering van hun bedrijf is wankel. De missie, waarden en de niche is niet scherp. Of de ondernemer houdt zich niet aan zijn eigen strategie, omdat ze zo graag nieuwe klanten willen of hun klant (opdrachtgever) tรฉ graag willen helpen.ย 

๐™€๐™ฃ ๐™™๐™š ๐™ง๐™š๐™™๐™š๐™ฃ ๐™ซ๐™–๐™ฃ ๐™๐™š๐™ฉ ๐™๐™–๐™ง๐™™๐™š ๐™ฌ๐™š๐™ง๐™ ๐™š๐™ฃ?
Het geeft zoโ€™n fijn gevoel als je waardering krijgt voor de problemen die jij allemaal oplost. En onbewust leg jij de verwachting steeds hoger.ย Heel aardig, maar wanneer kies jij voor jezelf? Wanneer ga jij doen wat jou echt de energie geeft en waarvoor jij als ondernemer hebt gekozen?